RETOURNEREN

 

Geld terug

Bij het retourneren van bestellingen zijn de volgende voorwaarden van toepassing:

  • U heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren.
  • U heeft na annulering nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen.
  • Tijdens de bedenktijd bent u zorgvuldig omgegaan met het product en de verpakking. Het product is slechts uitgepakt of gebruikt in mate die nodig is om de kenmerken en de werking van het product vast te stellen. Hierbij dient u als uitgangspunt te nemen dat u het artikel zo hebt behandeld zoals u een product bekijkt in een fysieke winkel.
  • De verpakking van het product dient ongeopend, onbeschadigd of onbeschreven te zijn.
  • Het product wordt goed verpakt en verzonden in een overdoos. Het RMA-nummer dat u van ons ontvangt dient duidelijk zichtbaar te zijn aan de buitenkant van het pakket
  • U plakt geen stickers of plakband op het product.
  • Enkel de kosten voor retour van u thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening.
  • Wij adviseren u om producten bij ontvangst voor bevestiging goed te controleren. Indien u namelijk een product retourneert met gebruiker sporen welke niet zijn gemeld na ontvangst dan zal er mogelijk een waardevermindering van toepassing zijn op het door u bestelde artikel, waarvoor u aansprakelijk bent. De waardevermindering kan oplopen tot 100%, omdat artikelen in sommige gevallen helemaal niet meer te verkopen zijn.
  • Wij zullen het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na ontvangst van uw retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.
  • Voor eventuele schade of vermissing tijdens het transport naar ons toe bent u verantwoordelijk.
 

Defecten

Garantievoorwaarden

Indien uw artikel niet meer goed functioneert en mogelijk defect is, dan heeft u recht op garantie.

Defect binnen uw 14 dagen bedenktermijn

Ledlichtkoning.nl staat garant voor eventuele gebreken aan een artikel binnen uw bedenktermijn van 14 dagen na ontvangst. Binnen dit termijn heeft u recht op vervanging en als dat niet mogelijk is, dan krijgt u het aankoopbedrag gecrediteerd van ons.

Defect na uw 14 dagen bedenktermijn

Meld u een defect bij ons aan buiten uw bedenktermijn van 14 dagen na ontvangst maar binnen 2 jaar na uw aankoop? Dan staat de fabrikant garant voor eventuele gebreken aan een artikel. Binnen dit termijn van 2 jaar (in sommige gevallen verleent de fabrikant langer garantie) heeft u recht op vervanging of reparatie en als dat niet mogelijk is, dan krijgt u het aankoopbedrag gecrediteerd van ons.

Indien u beroep doet op uw fabrieksgarantie, dan zijn wij van [webshop] slechts uw eerste aanspreekpunt. Tevens sturen wij het defecte artikel door naar de fabrikant voor garantiebeoordeling en eventuele reparatie.

De duur van het garantiebeoordelingstraject met eventuele reparaties verschilt per fabrikant. Gemiddeld neemt het traject 1 a 2 weken in beslag. Wij houden u op de hoogte van de stand van zaken gedurende dit traject.
 

Veel gestelde vragen

Wat gebeurd er als de fabrikant mijn artikel als niet defect beoordeeld?

Als uit onderzoek van de fabrikant gedurende het garantiebeoordelingstraject blijkt dat uw artikel niet defect is of dat het defect niet onder garantie valt, dan krijgt u daar van ons bericht over. Wij zullen dan het artikel terugsturen naar u zodra wij het terug hebben gekregen van de fabrikant.

Wat gebeurd er als de fabrikant mijn artikel als defect beoordeeld?

Als uit onderzoek van de fabrikant gedurende het garantiebeoordelingstraject blijkt dat uw artikel defect is, dan heeft u recht op vervanging of reparatie en als dat niet mogelijk is, dan krijgt u het aankoopbedrag gecrediteerd van ons.

Wat gebeurd er in de tussentijd als ik zonder artikel zit?

Het is natuurlijk geen wenselijke situatie als u bijvoorbeeld even in de kou zit, maar wij bieden geen tijdelijke oplossingen, zoals artikelen uitlenen of verhuren. Indien u het retour stuurt en u het garantiebeoordelingstraject met eventuele reparaties te lang vind duren, dan bent u vrij om zelf een vervangend artikel aan te schaffen. Indien u ervoor kiest om alvast een nieuw product bij ons aan te schaffen, dan zullen wij, indien uw retour als defect wordt beoordeeld, u de aanschafprijs van uw retour crediteren.

Wat moet ik doen als ik mijn artikel niet kan opsturen voor reparatie?

Als u een artikel heeft wat u niet kunt opsturen voor garantie of reparatie (zoals een cv-ketel), dan komt er in een monteur langs. Dit servicebezoek loopt altijd via de fabrikant en daarmee doet u automatisch beroep op uw fabrieksgarantie. De kosten van het servicebezoek zijn kosteloos als de servicemonteur uw artikel als defect binnen het fabrieksgarantietermijn beoordeeld. Als de servicemonteur beoordeeld dat het probleem buiten de fabrieksgarantie valt, dan krijgt u achteraf een servicerapport met de verrichte werkzaamheden en rekening voor het servicebezoek.
 

Opgesomd

  • Indien u een defect meldt buiten de bedenktijd om dan heeft u geen recht op creditatie van het aankoopbedrag van het product.
  • Uw defect zal beoordeeld worden door de fabrikant. Indien de fabrikant het defect vast stelt dan ontvangt u van ons een nieuw product (mits nog aanwezig in ons assortiment). Mochten wij het product niet meer kunnen leveren vergoeden wij u het aankoopbedrag.
  • Tijdens de onderzoeksperiode van het defect kunnen wij u geen tijdelijk vervangende oplossing bieden.
  • Mocht het product als niet defect worden beoordeeld door de fabrikant, dan zijn wij genoodzaakt het product naar de eindgebruiker te retourneren.
  • Verzendkosten van het defecte product van eindgebruiker naar het verkooppunt worden door ons (het verkooppunt) vergoed indien het product door de leverancier is beoordeeld als defect.
  • Voor het retour sturen van defecte producten vanuit België gelden bovenstaande regels. Echter vergoeden wij tot een maximum bedrag van € 8,- voor het verzenden van het defecte product van de eindgebruiker naar het verkooppunt.
 

Retour formulier

Behandeling retourorders
Wanneer Ledlichtkoning.nl uw bestelling heeft ontvangen, sturen wij u een ontvangstbevestiging per e-mail. Op die manier wordt u geïnformeerd over de status van de afhandeling. U krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van u thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. 

Wij zullen het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.

Heeft u een klacht?
We raden u aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@ledlichtkoning.nl. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om uw geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting Webwinkelkeur. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is, dan staat het u vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.
De waardering van www.ledlichtkoning.nl bij WebwinkelKeur Klantbeoordelingen is 9.1/ 10 gebaseerd op 50 reviews.